lørdag 2. juni 2012

Algaebra kremer

This is a Norwegian product I've tested, so the post will be in Norwegian.


For LikenShare har jeg testet Algaebra Håndkrem og Vitalkrem. Begge delene skal være med "næringsrike alger", håndkremen er beregnet for følsom hud, vitalkremen for tørr hud.

Jeg har testet Vitalkremen på kroppen, spesielt på leggene, men også på hendene, det er der jeg som regel har tørrest hud. Det jeg reagerte på her, var at kremen ble liggende utenpå huden, jeg hadde kanskje forventet at den skulle trekke litt inn, de kremene jeg liker å bruke, trekker gjerne litt inn, og blir ikke liggende utenpå huden. Det fikk meg til å stusse litt på hva som var ingrediensene i kremen, og på de små tubene står det at info om ingredienser og nettbutikk finner man på www.algaebra.no. Jeg har prøvd å lete, men har ikke funnet en ingrediensliste på nettsidene der, og det gjør meg faktisk litt skeptisk. Jeg har en mistanke om at produktene kan inneholde mineraloljer, det var blant annet dét jeg ville sjekke.

Det andre jeg reagerte på, var lukten. Det er greit at det lukter litt av et produkt når du smører det på, men at lukten faktisk sitter der mange timer senere, når det ikke lukter spesielt godt, det liker jeg ikke noe særlig. Men, heldigvis har man forskjellig smak, så det at jeg ikke liker dette, betyr ikke at andre ikke kan like det. :-) Det er heldigvis ikke en sterk lukt, så jeg tror ikke andre ville ha kjent lukta, med mindre jeg dytta min innsmurte arm under nesen deres, for å si det sånn. ;-)

Når det gjelder håndkremen, ble ikke den noen stor hit hos mine tørre hender. Den ble ikke liggende utenpå huden på samme måte som Vitalkremen, men jeg følte ikke at den ga nok fuktighet til hendene mine, rett og slett. Nå skal det sies at jeg sliter med å finne en krem som jeg føler er bra nok for dem, da, de blir tørre, uansett. ;-)

Hvis du har lyst til å prøve produkter fra Algaebra, kan du bruke koden "LNS2012" for å få 150 kr i avslag på ditt første kjøp i nettbutikken. Selv vil jeg nok fortsette å lete etter de gode produktene for min vanskelige hud.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...