mandag 23. januar 2012

Carbaderm

Carbaderm, uten og med parfyme
This post will be in Norwegian, as this is a post about a product that may not exist outside of Norway. 
-----------------------------


For en tid tilbake fikk jeg mail fra Buzzador, som lurte på om jeg ville være med å teste et produkt for vintertørr hud, Carbaderm. Det som fristet meg, var teksten: "Carbaderm* er en mykgjørende og fuktbindende krem som finnes med og uten parfyme. Kremen inneholder karbamid, et av hudens naturlige fuktighetsbevarende stoffer, i tillegg til fuktighetsgivende og mykgjørende ingredienser. Det høye innholdet av fuktighetsbevarende karbamid reduserer behovet for et “overdrevent” tykt fettlag på huden. Dette gjør at Carbaderm ikke virker “fet” når den påføres huden." 
Siden jeg sliter med tørr hud, og den blir spesielt ille på vinterstid, takket jeg ja til dette, og krysset fingrene for at jeg ble en av de heldige som ble plukket ut til å teste. Når mailen kom om at jeg var plukket ut, ble jeg veldig glad, og spent på hva som ventet meg.


Pakken som kom i posten i forrige uke, inneholdt to 150 ml testtuber til meg selv, en med og en uten parfyme, og 15 tuber med 10 ml som jeg skulle dele ut.


Før jeg Buzzer, dvs forteller andre om mine erfaringer om produktet, tester jeg produktet først. Det har jeg også gjort nå. Jeg har prøvd begge kremene flere ganger, og min foreløpige kommentar er at disse har jeg lyst til å fortsette å bruke.


Huden på kroppen min har alltid vært veldig tørr, og selv om jeg smører meg om morgenen, kan den ofte være like tørr et par timer etterpå. Erfaringen med denne kremen er at den har holdt hele dagen. Jeg kan smøre meg om morgenen, og ikke se noe til denne tørrheten på kvelden. Dessverre kan jeg ikke si at det gjelder på de mest utsatte stedene, som f eks hendene mine. Jeg har prøvd med den parfymefri utgaven før jeg legger meg, og selv om jeg smører et tykt lag, og så tar på bomullshansker som jeg sover med, er det så vidt det er noe igjen av kremen om morgenen. Det skal sies at hendene mine er ekstremt tørre om dagen, jeg har ikke funnet noen kremer som har hjulpet godt nok der enda. Det hjelper ikke akkurat at jeg har vasket hendene masse i helga, pga vasking av ull, blant annet...


Jeg har sjekket denne kremen mot hormonsjekk.no, og der kom den ut som trygg. Kremen kan kjøpes på apotek for 99 kr, men det ryktes at Boots-apotekene nå har vinterkampanje på denne, og at du får 3 for 2 ut februar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...