onsdag 6. april 2011

Lue og votter / Hats and mittens

Min eldste søster hadde bursdag for et par uker siden, og hun nevnte før jul at hun ønsket seg lue og votter. Hun nevnte flere farger som kunne være aktuelle, en av dem var lilla. Hun ønsket seg en litt "baggy" lue, det er mulig hun nevnte flere muligheter, men jeg endte i hvertfall til slutt opp med mønsteret Star Crossed Slouchy Beret. Jeg prøvde å finne votter som passet til, og endte til slutt opp med Very cabley mittens

Jeg begynte å lete etter garn, og fant til slutt en farge som jeg selv synes var perfekt, Malabrigos Polygala. Bildet er hentet fra Malabrigos nettsider, og viser en annen garntype enn det jeg brukte, som var Malabrigo Worsted. 
Fargene er mest riktig på det øverste bildet, altså Malabrigos bilde, det var derfor jeg måtte ta det med. Mine bilder viser fargen som mer rosa enn hva den. Jeg tror Polygala er en farge som kun var tilgjengelig i fjor.

Luemønsteret var litt forvirrende, jeg fikk ikke diagrammet til å passe helt på et par rader, selv om tallene mine stemte, men med litt flytting av maskemarkør, og triks og fiks, gikk det bra. Jeg tror det ble riktig, også, jeg ble i hvertfall fornøyd nok selv, til å kunne gi den bort. Jeg gir ikke bort noe jeg ikke er fornøyd med. 
 

---------------------------

My oldest sister had her birthday a couple of weeks ago, and before Christmas she said she'd wished for a hat and mittens. One of the colours she mentioned as possible, was purple. I remember her saying she wanted a "baggy" hat, she may have had some other preferences as well, so I ended up with the Star Crossed Slouchy Beret.  I tried to find matching mittens, and found the Very Cabley Mittens.

I started looking for yarn, and found a colour I thought would be perfect, Malabrigos Polygala. The picture has been borrowed from Malabrigos webpages, and shows a differerent yarn type than I used, I used Malabrigo Worsted.

The colours are more accurate on the picture from Malabrigos webpage, mine seems to come off as more pink than it really is. I think Polygala is a colour that only was available last year.

I found the hat pattern to be a bit confusing,  a couple of the cable rows didn’t match exactly with the chart, on some rows I had to knit a few extra stitches in the end, or move the stitch marker so I could fit in the end of a cable. I think I got it right in the end, at least I was happy with how it turned out, otherwise I wouldn't have given it away. 

2 kommentarer:

  1. For et lekkert sett!! =)

    SvarSlett
  2. Lekkert. Misunnelig jeg. Du er SÅ flink til å strikke

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...