tirsdag 26. april 2011

Håndspunnet garn / Handspun yarn

Corriedale pencil roving, Cold As Ice
Så langt har jeg spunnet fire "runder" med fibre, men jeg har bare tatt bilde av tre av dem så langt. Det fjerde, som egentlig er det tredje i rekka, kommer etterhvert. 

Corriedale pencil roving, Cold As Ice
Det første forsøket ble begynt på håndtein, og er for øvrig fortsatt på teina, men ble fortsatt på rokken, når den kom. Jeg kjøpte 8 oz med
Ashford Corriedale Sliver, Winter
såkalt Corriedale pencil roving fra Crown Mountain Farms, i fargen Cold As Ice.  Her fikk jeg vel ca 34 meter til slutt, og vi kan vel si at dette går som super bulky i forhold til amerikanske måleenheter.  :)

Som vanlig kan bildene klikkes på for å bli større. 

Ashford Corriedale Sliver, Winter
Neste fiber ut, var noe fiber jeg kjøpte sammen med rokken, Ashford Corriedale Sliver. Jeg kjøpte en pakke med 100 gram i vinterfarger. Dette ble den første fiberen som jeg "predraftet" selv, (sorry, er ikke helt inne på norsk spinneterminologi enda), og her endte jeg opp med ca 27 meter. 

The Knit Girllls SAL fiber
Den tredje kommer jeg altså tilbake til senere, mens den fjerde er fiberen fra spinalongen til The Knit Girllls. Her bestilte jeg 8 oz, for å være sikker på å få nok garn til å kunne lage et eller annet til slutt, og hadde det ikke vært for at jeg venter på å få strikkepinner i riktig størrelse i posten, hadde jeg muligens vært ferdig med en Starving Musician-lue. Her endte jeg opp med ca 130 meter, fra sport til bulky weight. Dette er altså 100% superwash BFL, farget av Tempted yarns.

-------------------------
So far I've spun four "rounds" of fibre, but I've only taken pictures of three of them yet. So the fourth one, which is actually the third one, will be shown later. 

The first project was started on my spindle, and is actually still on it, but was continued on the wheel, once I got it. It's Corriedale pencil roving from Crown Mountain Farms, the colour is Cold As Ice. I ended up with a super bulky yarn, which is about 34 meters long.

As usual, you may click on the pictures to make them larger. 

The next one was some fiber I bought when I got the wheel, a 100 grams bag of Ashford Corriedale Sliver, mixed colours, Winter. This was the first fiber that I predrafted myself, and I ended up with around 27 meters. 

The third one I'll get back to later, but the fourth one is the fiber for the spin along with The Knit Girllls. I ordered 8 oz, to make sure I ended up with enough meters to be able to knit something with it. If I wasn't waiting for the right sized needles in the mail, I'd probably have a finished Starving Musician hat to show you now. I ended up with abround 130 meters of a sport to bulky weight yarn, dyed by Tempted yarns





1 kommentar:

  1. Hei, Elisabeth
    Så flink du er til å spinne garn - det har jeg aldri prøvd. Jeg ser at du har en liste over nettbutikker som selger garn. Jeg har nettopp (tirsdag i denne uken...) startet med nettbutikk med salg av garn og utstyr. Butikkens nettadresse er: www.jannickeshjemmekos.no Blir veldig takknemlig om du vil ta meg med i listen din.

    Ønsker deg en god og kreativ helg. Jannicke

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...