lørdag 19. mars 2011

Ny hobby / New hobby

Ikke helt uventet har jeg fått meg ny hobby. Hobbyen har foreløpig kallenavnet "Rocco", men tiden vil vise om navnet blir værende. Og slik ser altså Rocco ut: 

Rocco er en Ashford Traveller enkelsnor, kjøpt ferdig lakkert fra Spinnvilt.
Jeg prøvde meg på en håndtein først, men ble så plaget med begge skuldre, at jeg gikk like godt over på en rokk med en gang.

Jeg har ikke kommet så veldig langt i prosessen enda, jeg har bare hatt den i en uke, men her er de to spolene som står på rokken nå, i nærbilde. Det er Corriedal Pencil Roving fra Crown Mountain Farms, i fargen Cold As Ice.

Jeg vurderer å prøve å tvinne disse to sammen til et totrådet garn, men jeg er usikker på om det blir litt for tykt til det, så vi får se. Jeg er ikke helt stødig på de norske spinneuttrykkene enda, så hvis jeg sier noe feil her, beklager jeg det. :-)

-------------------------------------------------------------

I've found myself a new hobby, not quite unexpected. It's nickname so far, is Rocco, and time will tell if it's a name I'll keep. (The Norwegian name for a spinning wheel is rokk, so it's a word play.)

Rocco is an Ashford Traveller, single drive, bought laquered from Spinnvilt. I tried a spindle first, just to see if I liked it, but both my shoulders started hurting, so I bought a wheel instead.

I have only had it for a week, so I haven't spun so much yet, but this is a close up of the two bobbins that you can see on the wheel. It's Corriedale Pencil Roving from Crown Mountain Farms, the colour is Cold As Ice.

I'm thinking of plying these to a two-ply, but I'm not sure if it will be too bulky, so we'll see.

2 kommentarer:

  1. GRRattis masse med flott rokk! Jeg har helt lik og er storfornøyd! =)

    Husker ikke om du er medlem på forumet for spinnere - men i tilfelle ikke så heter det Spinners Home/Spinnerens Hjem! ;)

    SvarSlett
  2. Hei du, og gratulerer med nyyydelig rokk! :-) Kjøpte maken en uke etter deg! Gleder meg til å følge med på hva du spinner!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...