fredag 3. desember 2010

Skjerf og sokker / Scarf and socks

Det er vel på tide å oppdatere med noe strikkerelatert her. :) Jeg har jo strikket selv om jeg har hatt bloggpause. Det er riktignok ikke alt som har blitt ferdig enda, men jeg tenkte å foreløpig vise fram de to siste ferdige prosjektene mine. Det ene var en gave til den ene søsteren min, som nylig hadde bursdag. Hun nevnte at hun ønsket seg et skjerf for innebruk, gjerne ufarget, med noen huller i, i deilig garn. Resultatet ble dette, Grounded i Skinny Bugga in the Nude

Det neste jeg vil vise fram, er neonsokkene mine. De er strikket i et garn som heter String Theory Continuum, som inneholder 80% Merino, 10% Kasjmir, 10% Nylon. Dette hespet ble kjøpt fra Simply Socks, men portoen derfra ble ganske dyr, i forhold til å kjøpe direkte fra Caitlins Etsybutikk. Disse sokkene er strikket tå-opp, det er Wendys Johnsons toe-up socks with gusset heel.

Husk at du kan trykke på bildene for å få dem større!
-----------------------------------------------

I guess it's about time I updated with something related to knitting. :) I have been knitting, even though I've taken a pause from the blog. Not everything has been completed yet, but I thought I'd show you the two latest finished projects. One of them was a gift two one of my sisters, who recently had a birthday. She wished for a scarf for indoor use, undyed, with some holes in it, in a soft an lovely yarn. The result was this, Grounded in Skinny Bugga in the Nude.


The next thing I want to show you, are my neon stripey socks. They're knitted in String Theory Continuum, 80% Merino, 10% Cashmere, 10% Nylon. This hank was bought from Simply Socks, but the shipping got a bit more expensive than buying directly from Caitlins Etsy shop. The socks are knitted toe up, using Wendy Johnsons toe-up sock with gusset heel pattern


Remember, you kan click on the pictures to increase the size!

2 kommentarer:

  1. Flott skjerf og sokker du har strikket.
    Håper at du har det bra. Her går det som det pleier... I full rulle ;)

    Stoor klem ;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...