torsdag 24. desember 2009

Kanonkuler / Canonballs


Da er Kanonkulene fra forrige innlegg ferdig, vi har ikke prøvesmakt dem enda, men jeg måtte bare vise dem fram. Her er det ca 45-50 stk, og de er vel ca 2 cm i diameter. Oppskriften sier at de skal tilsvare ca 10 store (eller man kan lage de mindre), men jeg valgte å lage dem små. Jeg vet ikke helt om jeg tør tenke på hvor store de kanonkulene ville ha blitt... Vi gikk fri for kokosmasse, så man tar det man har, og i dette tilfellet ble det kakestrø.

--------------------------------------

The canonballs from the previous post are done, we haven't tastetd yet, but I just had to show them off. I made approx 45-50 of them, the recipe says to make 10 large ones (or several smaller ones), so I chose to make the smaller ones. I think they are 2 cm in diameters, and I'm not sure if I dare to think about how large the large ones would have been... We ran out of desiccated coconut, so I used sprinkles on the rest.

2 kommentarer:

  1. Heisann Elisabeth. Riktig godt nytt år ;) Nå har jeg endelig fått lagret denne nye bloggen din, (er litt treig...) Kulene ser virkelig fristenes ut ;)
    Du.. sånn kaffemaskin kjøpte jeg til kjæresten til jul. Vanligvis så får han ikke så dure gaver, men har stiller så mye opp for barna mine og meg at han har fortjent det ;) Lager nydelig kaffe selv om jeg bare drikker den kamuflert... Hi hi

    Klem ;)

    SvarSlett
  2. Mmmm, farlig med slikt hjemmelaget godteri. Men veldig godt da! Det er kanskje spist opp nå? ;o)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...