mandag 19. oktober 2009

Underholdning på dagtid

Forrige lørdag var vi på Plantasjen og kjøpte fuglemater, og viltfuglblanding til å fylle den med (inneholder solsikkefrø, hirse, hvete og jordnøtter). Det tok noen dager før fuglene oppdaget den, men i helga har vi hatt masse besøk her.
I går morges når jeg stod opp, var det ca ti kjøttmeiser som var i sirkulasjon rundt i hagen, og på selve materen. Noen spiste litt, andre passet på. De har det veldig travelt, kjøttmeisene, de henter frø, og spiser et annet sted, mens spurvene tar det mer med ro, og kan sitte i ro på materen og spise.

Så langt er det altså spurver og kjøttmeis som er observert på/ved materen, men vi er spente på å se om det dukker opp andre fugler etterhvert. Jeg har prøvd å ta bilder når fuglene har vært i nærheten, men så langt har verken jeg eller kameraet vært raske nok til å få gode bilder, dessverre.

Kattene er selvfølgelig veldig interessert i fuglene, men de skjønner at fuglene fordufter så fort de går ut, så Sushi nøyer seg med å sitte i kjøkkenvinduet og se på dem, og "smatte" litt. Hun lager ofte en slags smattelyd når hun ser fugler, og "logrer" med halen.

3 kommentarer:

  1. Hi hi, ja den smattelyden lager pus også, men han lager noen små sviking aktige lyder også.

    Håper at alt er bare bra med deg ;)

    SvarSlett
  2. Vi har masse fugler i hagen vi også, og det er koselig. Desverre ser Pusifer på dem som oppdekket bord og hun forsyner seg nok av og til. Jeg har klart å overbevise meg selv om at hun bare tar de som er veldig gamle og trette av livet, men jeg vet ikke om det er sant.

    It's a jungle out there.

    SvarSlett
  3. Så bra at du jobber noe da. Vel, 60% er jo ganske mye da. Strikker du like mye enda?

    Klem ;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...