lørdag 17. oktober 2009

Jakten på en ny PC-skjern

Jeg har en stund tenkt på at det hadde vært kjekt å hatt to PC-skjermer, eventuelt en større, så i dag tok vi en kjapp tur for å se og sammenligne litt på butikker. Prisene er jo mye dyrere i butikker enn på nett, men det som var interessant, var å sammenligne 24 tommers skjerm med maks skjermoppløsning 1920 x 1200 og 1920 x 1080. På førstnevne får man den mer vanlige, skjermtypen, mens den siste blir litt mer widescreen, om du skjønner. De er like brede, men den siste er lavere. Jeg ønsket altså å se hvilken jeg ville like best av disse to.

Vi dro først innom en typisk databutikk, men der var alle skjermene svarte, og selv om mannen som skulle hjelpe oss hadde peiling, ble det mye styr for ham når han skulle vise oss et bilde på disse skjermene, og siden de likevel ikke hadde noen av den "høye" typen, dro vi derfra igjen. Vi stoppet så innom en elektrokjede, og jeg som aldri stoler på slike selgere, vel, hva skal jeg si?

Det kom bort en ungjente som gjerne ville ekspedere oss, men hun hadde helt klart ikke peilling. Hun gikk rett på den dyreste skjermen med en gang (de hadde riktignok bare to 24" skjermer der), hun prøvde å argumentere for det, men hun hadde jo ikke peiling på hva hun snakket om! Hadde ikke vi heller hatt peiling, hadde det ikke gjort noe, men når hun skjønte at vi visste hva vi snakket om, burde hun kanskje tilkalle noen som visste litt mer om produktene, hvis hun ikke kjente dem nok!

Hun gikk til slutt, slik at vi fikk snakket i fred, og sett på det vi ønsket, og så gikk vi. Jeg fikk konstatert at jeg ønsket en vanlig skjerm, ikke en sånn som bare ser bred ut, og nå har jeg bestilt meg en ny på nett, så om noen dager kommer den vel i posten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...