søndag 19. juli 2009

Sokkeklubbgarn / Sock club yarn


Da er jeg hjemme etter noen dager i Billund og København. Dvs, jeg kom hjem på tirsdag, men har vært syk i flere dager, og ikke orket å blogge. I dag er formen noe bedre, og jeg har fått tatt litt bilder av noe av garnet jeg har handlet i det siste.

Fra Sokkegarnklubben til Strikk innom, kom disse tre nøstene, to nøster Mini Mochi fra Crystal Palace Yarns, og et nøste Mellanraggi fra Järbo. Jeg har sett flere ferdige sokker av begge disse, og har hatt lyst til å prøve dem, så pakken passet meg perfekt!

Det ble ikke så mye garnshopping i Danmark, men en tur innom Sommerfuglen måtte jeg. Har vært innom der tidligere, men da rakk jeg ikke å se så mye, fant bare de nøstene jeg visste jeg skulle ha, og gikk. Denne gangen fikk jeg sett mye mer. Jeg ble ikke så veldig imponert, dessverre, og det var ingen nøster som ropte at jeg måtte ta dem med meg hjem, jeg tror jeg er bortskjemt av billigere garn på Internett. Nevøen min som blir 12 senere i år var med, og han fant et garn som han lurte på om noen kanskje kunne strikke hansker til ham i. Det må vel la seg gjøre, tenkte jeg, så to hesper ble med hjem.

-----------------------------

I've come back home after a few days in Billund and Copenhagen. Well, I got home on Tuesday, but have been ill for several days now, and not felt like blogging. I feel a bit better today, and have managed to take some pictures of yarn I've bought lately.

From Strikk innoms sock yarn club I got these three skeins, two Mini Mochi from Crystal Palace Yarns, and one Mellanraggi from Järbo. I've seen some knitted socks from both of these yarns, and had them on my wish list, so they were perfect!

I didn't shop too much yarn in Denmark, but I had to stop by Sommerfuglen. I've been there once before, but didn't have time to look around, just got the yarn I needed, and left. This time I got to look around some more, and I must admit that I wasn't really that impressed. None of the skeins called out for me to bring them home, I think I'm spoilt by lower prices on the Internet. My nephew who turns 12 later this year, found some yarn that he wondered it someone could knit gloves for him of. That should be possible, I thought, so two skeins came along home.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...