tirsdag 7. juli 2009

Hvil i fred, Spurven / RIP Sparrow

En av ulempene ved å ha katt, er at de er noen jegere. Da Tommy skulle legge seg søndag kveld, oppdaget han en død fugl på gulvet ved siden av senga. Jeg hadde hørt Nemi leke med noe under senga natta før, men regnet med at hun hadde funnet seg et hårstrikk igjen, hun liker nemlig å leke med hårstrikkene mine. Heldigvis slapp jeg å se den, men jeg støvsugde opp endel fjær i går, for å si det sånn.

I går kveld så jeg at Sushi satt og lekte med en fugl i hekken, og løp ut for å jage henne bort. Ofte skader de ikke fuglene så veldig, slik at de er flyvedyktige etter en liten stund. Denne lille spurven så ut til å være i sjokk, slik de pleier å være, så jeg tok den med og satte den oppå utebordet, slik at den var litt tryggere for kattene. Den prøvde etterhver å fly, men fikk det ikke helt til, så til slutt fant vi fram en pappeske for å beskytte den mer, og ga den litt mat og vann, for å se om den ble bedre. Den viste tegn til bedring i morges, men da jeg skulle kikke til den i sted, var den dessverre død. Det var nok helt klart det beste for den, men det er allikevel veldig trist. Den var jo så søt, og så ut til å stole fullt og helt på meg etterhvert, og det så ut for at den likte å ligge i hendene mine.

Hvil i fred, lille spurv. Beklager at jeg ikke oppdaget deg tidligere, slik at jeg kanskje kunne ha reddet deg.
---------------------------------------
One of the disadvantages with having cats, is that they are hunters. When Tommy was going to bed Sunday night, he found a dead bird next to the bed. I heard Nemi playing with something under the bed the night before, but she loves playing with my hair bands, so I figured she was playing with one this time, too. Luckily for me I never saw it, I just had to get rid of the feathers with the vacuum cleaner.

Last night I saw Sushi playing with a bird in the hedges, and ran out to stop her. Usually they never hurt the birds that much, so they're able to fly away after a little rest. This little sparrow looked shocked, like they usually do, so I put it on the outside table, to keep it away from the cats. It tried to fly after a while, but wasn't quite able to, so I put it in a cardboard box, and gave it some water and food, and deciced to see if it got better. This morning it seemed to be in better shape, but when I went to check on it a little while ago, it was dead. Probably the best that could happen to it, but still, it's sad. It was so cute, and looked like it trusted me completely, and seemed to enjoy resting in my hands.

Rest in peace, little sparrow. I'm sorry I didn't see you earlier, perhaps I could have saved you.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...