torsdag 7. mai 2009

Opprekkingsprosjekt / Frog project

I dag har jeg vært på strikkekafé på Jordbærpikene på KBS. Jeg lurte litt på hvilke(t) prosjekt jeg skulle ta med, og valgte å ta med meg sokkene jeg strikker i Wollmeise Marias deepest purple på pinne 2, og garn og pinner til nye ankelsokker til meg selv. Det var kjempefint at jeg tok med meg sokkene på pinne kjempetynn, for Kate så dem, og mente at jeg kanskje ville bli mer fornøyd med dem hvis jeg strikket dem på pinne 2,5.

Jeg ble så glad for at hun sa det, for jeg har tenkt litt på det selv, at de ble litt pussige, men har liksom ikke hatt lyst til å rekke opp, heller, siden de er på pinne knøtt, og var litt usikker på hvordan det ble. Men, da har jeg i hvertfall forsøkt meg på pinne 2, men har fått bevis på at de blir rare for meg, tror kanskje jeg strikker ganske stramt når jeg strikker sokker på en rundpinne.

Ellers så vil jeg vise fram mitt nye leketøy, som har fått "Knøttet" som kallenavn på norsk. Dens engelske navn er "Tiny". Det er en MSI Wind U-100, og så langt er jeg veldig fornøyd. Den er for liten for normal bruk, men som en tilleggspc til å ta med, er den perfekt. Det eneste jeg ikke skjønner, er hvorfor de har satt Fn-tasten til venstre for Ctrl, det er jo helt håpløst! For oss som ikke bruker LFT-metoden (Let, Finn, Trykk), er det håpløst med taster på feil plass. Men, jeg har allerede begynt å venne meg til det, selv om det ble mye feil i starten.

----------------------------------------------------------
Today I've been to a SnB. I brought along my first socks knitted on needle 2 mm, and am very pleased about that. Kate saw them, and commented that I would probably be more pleased with them if I knitted on needle 2,5 mm. I was so glad that she said that, because I thought they were a bit tight knitted, and wasn't quite sure what to do with them. Now they will be frogged, and knit on needle 2,5 mm instead. At least I have tried needles 2 mm, but I think perhaps I'm a tight knitter on circular needles.

I am also showing my new toy, "Knøttet" in Norwegian, "Tiny" in English. It's a MSI Wind U-100, and perfect as a portable second pc. I'm very pleased with it so far, the only thing I don't understand, is why they've put the Fn-button to the left of the Ctrl-button. For those of using using the touch method, it's pretty annoying with wrong placed keys. But, I'm getting used to it, although I did some mistyping in the beginning.

1 kommentar:

  1. Så søt minipc :) Ønsker meg en liten produktomtale jeg :P Sokkene blir sikkert bra på pinne 2,5 vet du, jeg strikker såpass fast på strømpepinner at jeg strikker konsekvent på 0,5mm større enn oppgitt!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...