lørdag 9. mai 2009

Leppepomade / Lip balm

Jeg har i lengre tid tenkt på å lage hjemmelaget leppepomade, og i dag var jeg innom Åhléns for å handle litt fler krukker for å ha dem i, og fikk endelig satt i gang. Oppskriften fant jeg i boken "Naturkosmetikk", men byttet ut kakaosmør med sheasmør, da jeg var fri for kakaosmør. Jeg var litt spent på hvor mye det ville bli til slutt, og jeg fikk fylt disse 4 20-grams boksene ganske bra. Nå er det bare å vente på at de blir kalde, og klar til bruk. Hadde i grønnmynte eterisk olje, så nå lukter det godt her.

.... Og da kan jeg komme med en foreløpig konklusjon: Disse kjennes meget gode ut, men jeg skal prøve å få tak i sånne hylser i stedet, for det var litt vanskelig å få noe særlig på fingeren, hvis dere forstår.

-----------------------------------
I have had plans about making my own lip balm for quite a while now, and got some more cream pots today, and finally made some. I found the recipe in a book, "Naturkosmetikk", but as I was out of cocoa butter, I used shea instead. It is always exciting to see how much recipes like this makes, and I got these four 20 grams pots filled. Now I just have to wait for them to get cold, and they are ready to be used. I used some green mint essential oil in, and it smells really nice here now.

..... And for a temporarily conclusion: These feels nice, but I think I'll get some lip balm tubes instead, for it was a bit hard to get on the finger, if you know what I mean.

2 kommentarer:

  1. Eg skal BOMBANDERE deg med bilder så kan du ta med KatteReiseveske i august så kan en blimed deg hjem!!! Enliten MINI-Mozart vettu!!Eller en Vibbedille om du vil fniiiis

    Så herlig ut med hjemmelagede balsam til leppene!! Herlig!! Så kreativt da!!

    Hva man ikkje kan lage selv!

    Koos deg!

    klem Vibbedille :)

    SvarSlett
  2. Ah, så smart å lage leppepomaden selv! Jeg er storforbruker, så dette burde jeg virkelig lære meg.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...