torsdag 21. mai 2009

Knøttesokker / Tiny socks

Natt til 17. mai ble det født en liten gutt på St. Olavs hospital her i Trondheim. To måneder for tidlig, og med en ballast som de fleste av oss nok vet for lite om. Velkommen til verden Audun, vi gleder oss alle sammen til å bli kjent med deg!

Søte små gutter kan fort bli kalde, så en sokkestrikkende slektning strikket et par knøttesokker til ham i Drops Alpaca. Garnet slapp endel hår når jeg strikket av det, men det så bedre ut etter en svømmetur i vaskemaskinen, så jeg håper han kan bruke dem.

Bare timer før Audun ble født, vant Norge Eurovision Song Contest 2009 i Moskva. Jeg fikk ikke med meg hele sendingen, for den ene søstra mi hjalp meg med å farge og stripe håret mitt, men fikk likevel med meg det viktigste, føler jeg. Fikk du ikke med deg "Fairytale", er det bare å trykke på denne linken, da kommer du til "et par" videoer som ligger ute på YouTube.

Jeg hadde en fin tur til Bodø i helgen som var. Bisettelsen var naturlig nok trist, men det var veldig godt å ha vært der. Reidar, som fikk påvist hjernesvulst for to år siden, døde til slutt av lungebetennelse.

Ellers presterte jeg å bli solbrent der oppe, og så vel nesten ut som en vaskebjørn, med hvite (solbrille-)ringer rundt øynene, og rød i resten av fjeset. Jeg fikk ikke brukt Klukkaen på 17. mai, til det var det altfor varmt, faktisk!

Her er jeg sammen med en av nevøene mine, Håkon.
-----------------------------------------------
Night to 17 May a little boy was born here in Trondheim. He came two months early, and have a ballast most of us know very little about. Welcome Audun, we look forward to getting to know you.

Little boys can get cold, so a kind relative knitted a pair of socks for him, in Drops Alpaca. The yarn dropped some hairs while knitting with it, but after a swim in the washing machine it looked better, so I hope he can use them.

Just a few hours before Audun was born, Norway won the Eurovision Song Contest 2009 in Moscow. As my sister helped me dying and making stripes in my hair, I didn't get to see the whole show, but I think I saw what I needed to see. If you didn't see "Fairytale", click this link which will send you to YouTube, where there are "a few" videos.

I had a nice trip to Bodø this weekend. The funeral was sad, of course, but I'm glad to have been there. Reidar, who found out two years ago that he had a brain tumour, died of pneumonia.

I got a sunburn in Bodø, and almost reminded of a raccoon, with white (sunglass-)rings around the eyes, and red in the rest of my face. I didn't use Klukka on 17 May, though, it was too warm, actually!

On the picture is me and one of my nephews, Håkon.

2 kommentarer:

  1. Et lite Solskinnsbarn altså? Og han vil nok like alpakkasokker vil jeg tro.

    Fødsel og død. Begynnelse og slutt. Det er vanskelig å forstå noen ganger, men det er en mening med alt tror jeg.
    For lenge siden ble en venn av meg svært syk. Han visste han kom til å dø og han var bare 17 år. Han sa noe jeg aldri har glemt.
    "Et liv er et liv uansett hvor mange år man får. Det viktigste er at man har levd"

    Jeg håper du får en fin uke videre. Klemmer.

    SvarSlett
  2. Så nydelige små sokker, ønsker alt godt for den lille!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...