tirsdag 12. mai 2009

Klukka ferdig / Klukka done

Da er endelig Klukka ferdig, det vil si det mangler fortsatt heklekanter, men jeg reiser til Bodø i morgen, og da skal mamma få hjelpe meg med den. Jeg fant ut at jeg ville dra oppover til begravelsen, det er jo en stund siden jeg så familien sist også, så jeg slår to fluer i en smekk.

Jeg kommer til å feire 17. mai en stund der oppe, og det var derfor jeg ville skynde meg å gjøre ferdig Klukka, slik at jeg kanskje kan bruke den. Om det blir til det, får vi se på.

Bildene ble ikke de beste, men det gir en idé om hvordan den ser ut, i hvertfall.

Jeg har strikket i Lett Lopi, og for de som vil ha harde fakta, finnes det på Ravelrysiden dens.
-------------------------------------

Klukka is finally done, it's missing the crocheted edge, but as I'm going to Bodø tomorrow, my mom will help me crochet. I decided that I wanted to go to the funeral, and it is also quite some time since I've seen my family, so I'll stay for a few days. I'll be celebrating parts of 17 May there, (the Norwegian Constitution Day), and thought I'd finish Klukka, so I may be able to use it, if I want to.

The pictures are not the best, but it gives you an idea.

The yarn is Lett Lopi, if you want the hard facts, it's on it's Ravelry page.

5 kommentarer:

  1. Den ble kjempefin! Fine farger. Jeg holder på å strikke på min men det går ikke så fort. Gleder meg til den blir ferdig. Håper bare den passer siden jeg ikke strikker i originalgarnet. Men du, det er obligatorisk å avbilde kjolen med innhold! :-)
    God tur nordover!

    SvarSlett
  2. Gratulerer :D Og du? Man trenger ikke reise helt til Bodø for å lære å hekle, Nardo funker det også ;)

    SvarSlett
  3. Sa artig a se denne kjole strikket i Norge! Sa fin den ble hos deg! Jeg er islandsk, og har ogsa strikket den. Jeg har et bilde av den pa bloggen min under etiketten "Prjón"
    Gratulerer med dagen!

    SvarSlett
  4. Så fin Klukka! Brukte du den på 17. mai? Jeg brukte min for andre år på rad nå. Liker den så godt! :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...