mandag 13. april 2009

Bivokssåpe / Beeswax soap

På lørdag benyttet jeg muligheten til å lage såpe igjen. Jeg mener jeg har prøvd denne oppskriften før, og at den ble ganske god når den hadde stått et halvårs tid, så da var det bare å få laget mer av den. Oppskriften finnes i "The handmade soap book" av Melinda Coss, og heter "Vanilla delight".
Jeg hadde ikke så mye vanilje duftolje igjen, så det ble ikke helt etter oppskriften. Såpene til høyre er noen olivensåper jeg lagde for en stund siden, som står og hviler litt fortsatt. De ble litt merkelige i bruk, så jeg må forske litt mer på dem, etterhvert.

Vi prøvde oss på en runde med Geocaching i dag, men fant ingen bokser i dag, heller. Det var enklere å finne disse endene, som svømte i Nidelva.
------------------------------------------------------------
On Saturday I made some more soap. I think I've tried this recipe once before, and that the soaps were good after about six months. The recipe is called "Vanilla delight", and is to be found in "The handmade soap book" by Melinda Coss.
The soaps to the right are olive oil soaps I made as a test a while ago. I still need to test out some recipes, as I am not satisfied with the result.

We went looking for Geocaches today, but didn't find any this time either. It was easier finding these ducks, swimming on Nidelva, the local river.

1 kommentar:

  1. Jeg er så imponert over folk som har tålmodighet til å lage såper, på den skikkelige måten! Jeg har ikke tålmodighet til slikt tror jeg. Men det er en veldig kjekk gave! Jeg får stadig vekk såper fra ei venninne av meg og blir veldig gla for det:) Har du ellers hatt ei fin påske?

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...