lørdag 28. mars 2009

Wollmeisesokker / Wollmeise socks

Jeg fortsetter å være lydig, og tenkte å vise fram to av sokkeparene jeg holder på med om dagen.
Det ene er "Brainless" som er et gratismønster på Ravelry, i Wollmeise Twin, farge Am kalten Polar medium. Så langt ser mønsteret helt greit ut, til tross for at jeg ikke er så bevandret i flettenes verden - enda.

Det andre paret er et par sokker i glattstrikk, også de i Wollmeise Twin, fargen heter Marias deepest purple medium.

Når det gjelder genseren min, befinner den seg i Bodø nå. Min snille mor har forbarmet seg over den, og lovte å montere den for meg, så jeg føler meg ganske lettet nå.

God helg!

--------------------------------------
Today I'm showing off two of the sock pairs I'm knitting. The first pair is "Brainless", a free pattern on Ravelry. I'm using Wollmeise Twin, the colour is Am kalten polar medium.
The second pair is in stockinette stitches, also knitted in Wollmeise Twin, Marias deepest purple medium.

My sweater is now in Bodø. My very kind mother is helping me sewing it, so I'm very relieved.

Have a nice weekend!

4 kommentarer:

  1. Mødre er greie å ha, vel? ;) Du får begynne å gjøre som meg, strikk raglan. Mye enklere.

    Jeg er litt misunnelig på alt det nydelige Wollmeise-garnet ditt. Det ser virkelig lekkert ut.

    Ha en fin helg videre.

    SvarSlett
  2. Du, det er enkelt det. Du strikker opp til dit ermfellingen vanligvis begynner og feller av 6 masker i hver side. Så strikker du ermene opp til dit ermfellingen skulle begynne.
    Fell av ca. 6 masker midt under erme og sett alt på en pinne. Så strikker du et par, tre omganger. Deretter strikkes to masker sammen på hver side av ermet - 8 masker tilsammen - annen hver omgang til du syns den er lang nok.

    Og d er d.

    SvarSlett
  3. Tror dette blir nok flotte sokkerpar, ser bra ut så langt i alle fall :)

    SvarSlett
  4. Såååå bra!! Jeg skal akkurat begynne å strikke på disse jeg også. Dine blir jo kjempefine!!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...