onsdag 25. mars 2009

Min lekre genser / My beautiful sweater


Mariann kommenterte her om dagen at hun gjerne ville se noe annet en garn på bloggen min, noe om var strikket av garnet. Og siden jeg har noe som har ligget nesten ferdig en stund, kan jeg jo vise den fram. Dette er Holly. Dvs mønsteret heter Holly, og jeg digger denne genseren. Jeg gleder meg ordentlig til å ta den i bruk, det er bare et problem, som du kanskje ser. (Hvis du ikke ser det, er det bare å trykke på bildet, for å forstørre det.)
Ja, den er ikke montert. De eneste sømmene som er i orden, er oppå skuldrene, for å få strikket halsen på. Den har ligget slik i over en måned, og jeg frykter at den blir liggende enda lenger, selv om jeg gjerne skulle hatt den på meg om dagene.

Problemet er at jeg hater montering. HATER DET. Jeg er nemlig ikke noe flink til det, og jeg kvier meg ordentlig til å begynne. Jeg prøvde meg (nok en gang) før jeg begynte på dette innlegget, men det eneste jeg fikk gjort, er å feste en tråd. I mitt stille sinn håper jeg at det kommer noen og monterer den i all stillhet, slik at den ligger klar til bruk her en dag.

Jeg fikk forresten garn i posten i dag, både et hespe Wollmeise og byttegarn fra USA, men jeg får vise bilder en annen dag.

-------------------------------
Mariann commented the other day that it was about time I showed something else than yarn, something knitted from the yarn. I have something that is almost finished, that I can show you. The pattern is called Holly, and I love this sweater, and can hardly wait to use it. There is only one problem. (If you can't see it, click on the photo to enlarge it.) I haven't sewn the seams yet, except the ones one the shoulders, to finish the neck. It has been waiting for over a month now, and I'm afraid it will be longer, even though I'd love to wear it soon.

The problem is that I hate sewing seams. HATE IT. I'm no good at it, and I'm reluctant to doing it. I tried (once again) before writing this post, the only thing I did, was sewing in an end. I'm quietly hoping that someone will make it up, and that it will be ready, waiting for me to use it.

I got some yarn in the mail today, both Wollmeise and some traded yarn from USA, but I'll have to show the photos later.

2 kommentarer:

  1. Jammen så har du jo utrolig mye lekkert garn å vise frem også da. Wollmeisegarnet ser utrolig lekkert ut, men etter å ha prøvd å bestille noe der flere ganger ga jeg opp. Det ble alt for komplisert for meg.

    Jeg liker ikke å montere jeg heller og derfor strikker jeg helst raglan-ermer. Men det går greit hvis du tråkler først og så trekker pusten dypt og lar det stå til. Og genseren ser jo praktfull ut.

    Ha en flott uke.

    SvarSlett
  2. Montering er flott jobb mens du passer på en oppdatering da. Fin genser forresten

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...