onsdag 4. februar 2009

Hansker og sokk / Gloves and a sock

Norsk strikkeforum har vi en utfordring som kalles "Den månedlige", og hver måned har et eget tema. Man sender inn bilder av det man har strikket selv, og reglene sier at man kan sende inn maks 2 bilder innen den nest siste dagen i måneden. Så blir det avstemning om hvilke produkt man synes svarer best til oppgaven, og når avstemningen er over, kan man endelig publisere bildene sine.
I januar var temaet tilbehør, og siden jeg hadde strikket hansker og en mobilsokk, sendte jeg inn mine bilder. Det var litt kjipt å måtte vente nesten en måned med å publisere bildene, men her kommer de da endelig.

Det første er mitt første par med hansker, strikket til meg selv i 6-tråds Regia Crazy Color, fargenr 5402.

Det andre er mitt første Wollmeiseprosjekt, en mobilsokk, strikket i 100 % superwash, fargen er Blue Suzanne medium.

Og, forresten, jeg har funnet sjokopålegg som kanskje funker... :)

----------------------------------
I have knitted this pair of gloves in Regia 6-ply Crazy Color, colour 5402, and a cell phone sock in Wollmeise 100 % superwash, colour Blue Suzanne medium. Both projects knitted in the beginning of January, but having participated in a challenge in a Norwegian knitting forum, I haven't been able to post the pictures until now.

And by the way, I may have found a chocolate bread spread that I can eat... :)

4 kommentarer:

  1. Så flotte de ble og så gøyale farger. Jeg blir så imponert over alle som orker å strikke hansker. Jeg kjempet som en helt med første finger og det faktum at det var 9 igjen å strikke fikk meg nesten på gråten.

    Mens vi snakker om allergi. Jeg fikk en kjempereaksjon på hasselnøtter mens vi bodde i Sveits. (De hadde verdens beste nøttekaker.) Jeg havnet på sykehus og hele pakka. Turte ikke så mye som SE på en haselnøtt etter det. Men her i julen spiste jeg flere ved en feiltagelse og reagerte ikke i det hele tatt. Så enten har allergien gått over eller så var det et engangstilfelle. Rart var det ihvertfall.

    SvarSlett
  2. Wow, så flotte vanter! Ti fingre, DET er tålmodighetsprøve det... ;)

    SvarSlett
  3. Så nydelige hansker! Jeg har oppskrift på slike, og har mange ganger tenkt å bruke litt av sokkegarnlageret på disse... Og mine sokker er nok av akkurat samme garn som de du strikket i 2007. Opal Saphir altså... Takk for hjelpen :)

    SvarSlett
  4. Så flott med alle fargene! Hege

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...