onsdag 24. desember 2008

Julegaver / Christmas gifts

Da kan jeg endelig vise fram tre av året julegaver, håper å kunne vise dem fram med innhold senere. Til tre av nevøene mine, som er brødre, har jeg strikket Wonderful Wallaby. Dette er en genser jeg kom over på Ravelry tidligere i år, og fant ut at de måtte være fine for små gutter.

Jeg har stort sett fulgt oppskriften, men fant tips på Ravelry for hvordan starte på lommen og unngå spiss hette. På den minste, som er str 2 år, har jeg ikke strikket hette, da jeg tenkte den mest var i veien. Den røde er størrelse 6 år, den blå størrelse 8 år. Alle er strikket i Cascade 220, to av dem i Heathers, den røde i Wool.

Det blå garnet er så fin farge at jeg måtte bestille mer av det, til en genser til meg selv. Jeg tror det blir Rogue, men vi får se.

---------------------------------------

I can finally show you three of this years presents. Hopefully I can show them later with their owners inside. For three of my nephews, (brothers,) I've knitted Wonderful Wallaby. I found it on Ravelry earlier this year, and thought it would be nice for the boys.

I have followed the pattern, but found some tips on Ravelry on how to knit the pocket and how to avoid a pointy hoodie. On the smallest one, size 2 years, I didn't make a hoodie. The red is size 6 years, the blue one size 8. All knitted in Cascade 200, two of them in Heathers, the red one on Wool.

I loved the blue colour, so I had to order some more yarn, to knit a sweater for myself. I think I'll knit Rogue, but we'll see.

2 kommentarer:

  1. Ønsker deg og dine en gledelig jul!

    SvarSlett
  2. Spretter innom med en diger klem og et ønske om ei fin romjul. ;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...