mandag 20. oktober 2008

Litt produksjon / Some production

Såpeboksen min begynner å bli litt tom, så jeg fant ut at den må fylles litt opp. Har derfor laget to batcher med såpe, en med herresåpe og en damesåpe. Forskjellen er de eteriske oljene som er i, pluss at jeg har prøvd meg med litt farge for å skille dem. Fant et sted at cayennepepper skulle gi laksefarget såpe, og siden jeg hadde det i hus, måtte det testet. At såpen ser ut som om den har røde hunder, er vel bare sjarmerende vel?

Jeg har også forsøkt meg på litt mer bortskjemming av hendene mine, som har vært ganske tørre i det siste. Fant en oppskrift på lotion bars på nett, og lekte meg litt fram, og resultatet ble disse. Laget dem i går formiddag, og de funket fint i går kveld, når jeg skulle legge meg. Hendene kjentes litt fete ut med en gang, men etter noen minutter føltes de mye bedre. Er spent på å teste dem videre.
-----------------------------------------------------

My soap box is almost empty, so I've made two batches of soap. One male and one female, the difference is the essential oils I've used. Also I tried to colour the female one to be able to separate them from each other, I read somewhere that you could use cayenne pepper, and since I already had it, I had to try. That the soap looks like it's got rose rash, is just charming, right?

I've also made some lotion bars, to spoil my dry hands. I made them yesterday morning, and it felt nice when I tried it last night, before I went to bed. A bit fat at first, but a few minutes later it was better. I'm excited to test these some more.

4 kommentarer:

  1. Lager du såpe? Så spennende. Er det vanskelig?
    Jeg er såpegal. Jeg kjøper såper i mengder når jeg kommer over dem. Kanskje like greit at jeg ikke kan lage dem selv. Hadde ikke blitt mye plass til overs her da.

    Jeg var ute og spiste sushi to ganger mens jeg var i Glasgow. Det var deilig det.

    SvarSlett
  2. Så flotte såper du lager, det ser veldig spennende ut.

    Herregenseren i ett tidligere innlegg er jammen lekker, passet perfekt gjorde den også.

    SvarSlett
  3. Disse så jo rett spiselige ut!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...