søndag 28. september 2008

Genser til Tommy / Sweater for Tommy


Da er Tommys genser ferdig, strikket i Løve Symfoni. Garnet kjøpte jeg i København i fjor, og jeg begynte på genseren i februar. Den ble liggende i sommer, men nå som det har blitt høst, var det greit å få den ferdig, og på pinne 6 gikk det ganske fort, selv om det ble noen opprekkinger på slutten. Modellen er HP Gruppens 14 50 72 02, Herresweater med raglan. Det eneste jeg har endret på er halsen, han ville ha en høyhalset genser, så jeg fortsatte med glattstrikk på for- og bakstykkene etter å ha montert delene sammen, og fortsatte ribbestrikk på skuldrene. Minsket 4 masker per runde til den ble passelig trang i halsen (målte på ham underveis), og strikket ca 11 cm høy hals. Deilig genser i 100 % merinoull.

--------------------------------
Tommys sweater is done, knitted in Løve Symfoni. I bought the yarn in Copenhagen last year, and started on the sweater in February. Now when it's autumn, I though it was about time to finish it. The model is HP Gruppens 14 50 72 02, "Herresweater med raglan". He’d like a neck on it, so I modified the pattern a bit. After joining the arms, the back and the front, I continued the ribbing on the shoulders, and knit the front and the back, decreasing four stitches each round for a few centimetres, measuring on him all the way. When it got tight enough, I made a ribbed neck, ca 11 cms.

6 kommentarer:

  1. Fiiinn genser, den passet jo perfekt!

    SvarSlett
  2. Ja, nå vil jeg tro han ble fornøyd! Den var veldig fin.
    Hils Tommy fra oss fem :-)

    SvarSlett
  3. ENdelig huska jeg på å lete etter bloggen din:D Nydelig genser!

    Jeg er sjeleglad for at jeg fant den og da:) igjen

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...