søndag 20. april 2008

En god sør-afrikaner / A good South African

Når man sitter og strikker på fredags- eller lørdagskvelden, er det godt å ta seg et glass rødvin, og av og til må man prøve noe nytt. Denne gangen var det en ikke helt ukjent sør-afrikaner, jeg smakte den på vinkveld på jobben. Stormhoek Cabernet Sauvignon Shiraz 2006 heter den, og jeg har en sterk mistanke om at denne kommer til å bli kjøpt inn flere ganger. Jeg får vondt i hodet hvis det blir for mye garvesyre, men denne er mild og fin, synes jeg. Mer ino på Vinmonopolets sider.

------------

When I'm knitting on Friday or Saturday evenings, I like to drink a glass of red wine, and some times one need to try something new. This time it wasn't a totally unknown South African, I tasted it on a wine evening at work. Stormhoek Cabernet Sauvignon Shiraz 2006 is it's name, and we'll probably buy more of this one. I get headaches of too much tannin, but I think this one is mild and nice. Unfortunately I couldn't find a useful link to an English page with more information, but visit your local wine dealer if you'd like to find out more about this fine South African.

2 kommentarer:

  1. Kanskje det er en vin det går ann å prøve da.Jeg hovner veldig opp i kroppen av rødvin så jeg holder meg til hvitvin jeg..
    Var flott garn fra sokkegarn klubben denne gangen også.
    Ønsker deg en riktig flott helg,skal vel bli sol hos dere.

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for besøk på bloggen min! Jeg har drømt meg bort i alt garnet du har bilde av her inne, jeg.... Ha en fantastisk søndag!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...