søndag 16. mars 2008

Sur og irritert

I mangel på sandsekk, får jeg prøve å lufte meg litt her. Har nettopp gått en tur, men det hjalp ikke. Jeg sliter. Ikke bare litt, men noe helt enormt. Jeg må ta opp faget "Programmering i Java", og prøver og prøver, men forstår det bare ikke. Jeg greier ikke helt å forklare hva jeg ikke forstår, gudene skal vite at jeg har prøvd å forklare det til Tommy. Han har nemlig tatt både dette og fortsettelsen, og er rene eksperten. Hadde boka som brukes i faget bare vært litt mer forståelig, og ikke av typen "men dette kommer vi tilbake til i et senere kapittel", hadde det kanskje vært bedre. Om de hadde greid å forklare hva ordene betyr, i stedenfor å forklare det med et annet ord, som er like uforståelig, og som igjen forklares med det første ordet.

Har prøvd å finne en "gulrot" som er passende, for å ha noe å se fram til når jeg har bestått eksamen, men jeg finner ikke noe som er verdt det. Kanskje en million, men hvem vil gi meg en million, liksom? En ting er i alle fall sikkert: hvis jeg greier å stå på eksamen, skal boka rives i stykker og brennes når jeg er ferdig med den! Og jeg skal sitte og se på, storfornøyd!

Dette kommer til å bli en fin påske. Not.

--------------------------
I'm annoyed because of a subject I need to do over again, from school. It's programming in Java, and I don't get it. If/when I manage to pass the exam, I will rip the book to pieces, and burn it.

5 kommentarer:

  1. Var på tide å legge igjen en komentar her nå er stadig innom å kikker.
    Lykke til med lesingen dette klarer du nok.Ønsker deg en fin påske.

    SvarSlett
  2. Lykke til med lesinga! Java "går ann", dvs jeg kan bittelitt programmering men har likevel 5vekttall java... ikke spør meg hvordan det gikk til! Krysser fingrene for deg!

    SvarSlett
  3. Huff av meg, det er ikke noe gøy å plages, håper du skjønner det etterhvert!! Lykke til og riktig god påske til deg:-)

    SvarSlett
  4. Men huff som du plages. Jeg tror da likevel etter at den verste frustrasjonen har gitt seg, så klarer du å komme deg helskinnet gjennom faget. God Påske ønskes deg!

    SvarSlett
  5. Krysser fingrene for deg. Du klarer nok dette. Mitt råd er å snike rundt litt på nettet og finne noe garn, noen pinner eller noe annet lekkert som du vanligvis ikke ville unnet deg, og så bestilt det når du er ferdig i eksamenslokalet- eller bestille det før, så d kan kose deg med det når du kommer hjem etter vel overstått....god påske!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...