mandag 14. januar 2008

Garn og såper / Yarn and soaps


Jeg har hatt lyst på Opal sommernattsdrøm en god stund, men kom på at jeg hadde Koolaid og et par naturfargede nøster, så jeg prøvde meg på en egen variant før helga. Det er de to nederste nøstene. Det øverste er originalen, som jeg måtte kjøpe meg siden resultatet ble så dårlig... Har solgt resten av Koolaiden, tror jeg overlater til andre å farge garn...

Jeg fikk en en såpebestilling før helga, på to forskjellige såper. Hadde ingrediensene til den ene typen, så i går lagde jeg herresåpe, med bergamott og geranium eterisk olje, som skal være fint for eksem. Det er såpen til høyre. Den mer hvite såpen er shampobarer som jeg lagde 1. juledag, en test for min tørre hodebunn, som hater alle shampoer om dagen. Er spent å se om denne hjelper.

-----------------
For quite a while I've wanted to buy Opal summer nights dream, but I remembered that I had some undyed sock yarn and Koolaid, and tried to make my own "dream". That's the two skeins in the bottom. The top one is the original that I had to buy since the result was such a failure. I have now sold all my Koolaid, and will leave dying of yarn to others...

I got an order for two kinds of soaps, and as I had all the ingredients I needed for one of them, I made a men's soap yesterday. That's the one to the right. The whiter one is a shampoo bar I made on Christmas day, that I'm gonna test on my dry scalp. It hates most shampoos at the moment, so I'm excited to see if it works well.

5 kommentarer:

  1. Heia...syns nesten jeg kjenner lukten av såpene dine :) og den håndkremen var lur...klarer aldri å finne noe som holder på fuktigheten.

    Ha ei fortsatt fin uke

    SvarSlett
  2. Hej, härliga tvålar:)

    Du har fått en award i min blogg. Klem Mia

    SvarSlett
  3. Jeg synes garnet ditt ble veldig fint jeg, selv om det ikke er like kraftige farger som på "originalen".
    Såpene høres spennende ut, og jeg tror jeg små prøve oljetrikset jeg også, har sååå tørre hender om vinteren.

    SvarSlett
  4. Så spennende med såper..Har så lyst å lage selv en veldig vakker dag..Det må være utrolig gøy! Og garnfargingen så veldig vellykket ut må jeg si.God helg :)

    SvarSlett
  5. gleder meg til såpene jeg :D Må jo simpelthen være stolt av Hamsungutten min..Han har levd i et konstant smertehelvete over så lang tid, og samtidig klarer å være den fantastiske, lettlærte, flotte hunden han er.. Han fortjener det beste.Såom de ikke SNAREST kan fikse øret hans så vi får eliminert smertene hans, så må han få slippe.vi kan heller ikke risikere at noen blir skadd fordi vi er for ego til å innse hva som er best for ham.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...