søndag 11. november 2007

Trist dag

I dag har det vært en trist dag her. Dagen begynte fint, helt til ettermiddagen, da det plutselig stod flere folk i hagen vår, som så ut som om de ville snakke med oss. De lurte på om vi hadde en katt, de hadde nemlig sett på avstand en hund som stod og ristet på noe, som etterpå viste seg å være en katt. Katten var nå død, og de lette etter eieren. Heldigvis var det ingen av våre puser, men jeg lovte å ta vare på den, prøve å høre med en nabo om det kunne være deres katt, eller ta den med til dyrlegen i morgen for å se om den er merket, slik at vi kan finne eieren.

Det var heldigvis ikke naboens katt, så da blir det tur til dyrlegen i morgen. Har funnet to annonser på folk som savner en katt som ligner, men vil ikke ringe dem før jeg vet noe mer. Har ikke villet ta i pusen, så jeg vet ikke om det er en hann eller en hunn. Søt var den uansett. :(

Blir så trist når jeg ser døde dyr, begynner liksom automatisk å tenke på når våre katter går bort, eller familien, for den saks skyld...

En kollega av hun ene dama som kom i dag, hadde foreslått å bare kaste pusen i søpla. Jeg er sjokkert! Noen sitter vel et sted og lurer på hvor pusen er hen! Skal man ikke gjøre et forsøk på å finne ut hvem det er sin? Hva er det for noe?
Jeg blir rystet over enkelte folks holdninger til andres "eiendeler", det være seg sykler, katter, eller andre ting som de ødelegger/stjeler/finner. Jeg fatter ikke at de kan ha så lite respekt for andre, at de gjør slikt... Håper at du som leser dette er enig med meg, legg gjerne igjen en kommentar som forteller meg at det ikke bare er meg som rystes over sånn oppførsel.

2 kommentarer:

  1. Men i alle dager ....
    Man kaster da ikke en katt i søpla!!!
    Jeg blir helt fortvila over enkelte menneskers holdning til dyr, det er sikkert en eller annen sin pus - og de er sikkert "på leit" etter sin kjære venn.
    Uff, jeg lar meg lett rive med av følelser når det blir snakk om dyr, og skjønner meg ikke på sånne som kan være stygge mot dem.
    Ja, - du skjønner sikkert at jeg er en dyre-elsker av rang.. *fniser*
    Takk for hilsen i bloggen, og velkommen tilbake når det nå skulle passe. Ha en drivende flott (om enn regn-våt!) helg!

    SvarSlett
  2. Jeg blir så forbanna når jeg hører om sånne folk som har så lite respekt for dyr, så i fare for å skrive en hel bok med eder og galle her, skal jeg bare skrive at jeg er helt enig med deg! Hilsen enda en dyreelsker.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...