tirsdag 2. oktober 2007

Har laget mer såpe / More soaps has been made

Jeg har laget flere såper. Disse ble laget på søndag, etter en oppskrift som heter "White chocolate mousse", fra boken "The soapmaker's companion" av Susan Miller Cavitch. De ble kanskje ikke så hvite som man skulle tro, men jeg er spent å se om de blir gode. Disse inneholder blant annet kakaosmør, derav navnet... De nye er altså såpene til høyre på bildet. De til venstre er kaffesåpene jeg lagde for en stund siden, som ikke har fått lapper på ennå.

På lørdag fikk jeg pakke i posten, og ble svært overrasket, for å si det mildt. For en tid tilbake bestilte jeg garn til denne genseren fra Garnstudio, og ba om det skulle sendes til min snille mamma som skal strikke genser til meg. Hun fikk garnet i forrige uke, men de har altså sendt meg garn også. Ble litt paff, for jeg hadde jo bare betalt for nok til én genser, ikke to. Hadde tenkt å returnere garnet, men mamma mente at det kunne være kjekt å ha, så da beholder jeg det. Har selvfølgelig betalt for det nå, da. :)


----
I have made more soaps, this time I used a recipe called " White chocolate mousse" from "The soapmaker's companion" by Susan Miller Cavitch. They're not as white as you may think, but I hope they'll be ok. One of the ingredients is cocoa butter, hence the name. The new soaps are the ones to the right on the picture, the ones to the left are the coffeesoaps I made a while ago.

This Saturday I got some yarn in the mail, and got a bit surprised. I had made an order with Garnstudio for this sweater, and asked them to send it to my dear mother, who's knitting it for me. She had already received her yarn, so I got a bit surprised when I got yarn for one more sweater, after paying for only one. I was going to return it, but my mother thought it could be useful, so I'm keeping it. And yes, it has been paid now. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...