lørdag 11. august 2007

Så deilig....


I dag fikk jeg en etterlengtet pakke i posten. 10 hesper med Noro Transitions fargenr 21. Da skal jeg endelig få strikket meg Holly-genseren! Kan knapt vente med å begynne. :) Garnet kjennes skikkelig deilig ut, spesielt enkelte steder. Kanskje ikke så rart, når det består av 55% ull, 10% silke, 7% kasjmir, 7% angora, 7% alpakka, 7% kid mohair, 7% kamel. Rene drømmegarnet, med andre ord... :)

I går ble jeg endelig ferdig med Tommys nye sokker, strikket i Bamboozle Fern. De er strikket på en rundpinne, fra tåen og opp. Brukte fire nøster, og som dere ser, trådene er ikke festa ennå. Har begynt på et par til meg selv også, men i litt andre farger, mine blir blå/lilla.

Ellers så har vi startet årets kamp mot fluene for alvor her. Når sommervarmen kommer, og dører og vinduer står åpne, kommer fluene inn. Hadde vært greit nok, om det ikke hadde vært for at de legger egg i maten til kattene (boksmat). Fikk et tips om å prøve trespon med litt eukalyptusolje, men glemte å kjøpe det på butikken. Det vi derimot har handlet, er en insektslampe, og en kjøttetende plante, Sarracenia purpurea. Til høyre på plantebildet vises strømracketen som har vært vårt viktigste våpen til nå, selv om vi ikke har greid å ta så veldig mange med den...

3 kommentarer:

  1. Da kjøpte du den planta da! Så moro!!! Får se om jeg kan få tak i en jeg og, de er jo dekorative også! De såpene du lager ser helt HERLIGE ut!!!!

    SvarSlett
  2. Kjempe nydelig garn... Forsatt god helg.

    SvarSlett
  3. Så deilig garn, blir spennende å se på genseren når du starter opp.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...