mandag 13. august 2007

Ny klut

I dag har jeg strikket en ny klut, eller kopptue, som jeg sier. Den er strikket med dobbel tråd i Mandarin Petit, fargenr 6200. Synes den ble ganske fin i den fargen, og så ble den litt mønstrete. La opp 45 masker på pinne nr 5, strikket 1 pinne rett, neste pinne 1 rett, 1 vrang. Gjentok disse to til ca 25 cm, slik at ferdige mål er ca 25 x 25 cm. Da skal den etterhvert få seg en svømmetur i vaskemaskinen, så er den klar til bruk. Har blitt inspirert av flere andre som har strikket slike, så jeg ser ikke bort i fra at det kommer flere her etterhvert. :)

Holder på med et par sokker i Bamboozle til meg selv, i fargen 0435 Blueberries-grapes. De strikkes tå-opp på en rundpinne, har falt litt for denne måten å strikke på, da er jeg sikker på at de blir like i størrelsen. :) Ville prøve noe nytt, så det blir vrangbord oppå foten, håper det blir bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...