søndag 26. august 2007

Da var ferien over


Da var årets sommerferie overstått. To uker går altfor fort. Heldigvis har jeg en liten høstferie å se fram til, da bærer det avgårde til København.

Årets sommerferie ble tilbragt hjemme for det meste, men vi var noen dager i Praha også. Nydelig by, kan virkelig anbefales for de som ikke har vært der ennå. Hadde på forhånd laget en oversikt over garnbutikker jeg måtte innom, selv om jeg visste at det var mye akrylgarn der. Fant 3-4 butikker til slutt, men det eneste som fikk være med hjem, var disse nøstene med Camilla, et tyrkisk bomullsgarn. Fant ikke noe annet som jeg følte jeg hadde bruk for, der og da.

Noe annet som måtte være med hjem, var Muldvarpen. Da vi så den i butikken, foreslo Tommy at vi kunne kjøpe den, og la den være med på bilder når vi er ute og reiser. Har jo sett folk som har med gummihøner og diverse andre skapninger, og Muldvarpen er jo bare søt, så jeg var nok lett å overtale. Her er han foran den astronomiske klokken ved rådhuset i Praha. Utenom klokken så vi slottet, Praha zoo, Karlsbroen, og mye annet. Vi gikk flere dager og tuslet i vårt eget tempo, og bare koset oss. Satte oss ned på en fortauskafé med et glass øl eller hvitvin og nøt livet.

I og med at jeg skulle reise på jobb denne uken, måtte jeg ta ham med meg da også. Vi var i Molde, rosenes by, så da måtte jeg ta bilde av ham sammen med roser. :) Fant masse spennende garn i Molde, men hadde ikke med meg noe tilbake, bortsett fra sokkegarnet som jeg hadde med meg når jeg dro, i tilfelle jeg ville strikke på turen.

Hadde for øvrig en veldig fin flytur dit, med SAS. Da jeg kom til Værnes, klar for avreise, fikk jeg meg en overraskelse da jeg kom til gaten. Av en eller annen grunn trodde jeg at jeg skulle reise med en Boeing 737, men da jeg så flyet som stod ved gaten, fikk jeg sjokk. Jeg skulle reise med en Fokker! Jeg er ikke så veldig glad i å fly, spesielt ikke i sånne små fly, så jeg tok en prat med mannen i gaten, og forklarte situasjonen. Han var veldig hyggelig, snakket masse med meg, og forklarte videre til kapteinen og flyvertinna. De var kjempegreie, snakket med meg, og beroliget meg. Når vi begynte å nærme oss Molde, fikk jeg til og med komme fram i cockpiten en tur, og se på utsikten. Det er ikke noen tvil om at flygerne må være de med den peneste utsikten fra sitt "kontor"....

1 kommentar:

  1. hihi, likte muldvarpen!! søt og sikkert godt reisefølge:-D

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...