onsdag 11. juli 2007

Snille små puser

I dag har kattene vært skikkelig gavmilde mot oss. Da jeg kom ut fra badet i morges, før jeg skulle på jobb, hadde en av kattene lagt en død spurv rett foran baderomsdøra til meg. Den ene katta lå pent ved siden av den for å passe på, mens den andre satt ca en meter unna. Snille pusene som tenker på meg, og vil sørge for at jeg får med meg lunsj på jobb...
Så, i ettermiddag, kom Sushi inn med dagens andre fugl, og la den pent fra seg på gulvteppet, rett ved sofaen der vi satt. Kanskje hun tenkte at vi trengte litt dessert etter middagen i dag?
Må innrømme at det ikke var så populært at de tok med seg disse inn, men de er jo litt søte, da, hvis det virkelig er slik at de fanger for å gi oss, slik jeg leste et sted. De skjønner vel ikke hvorfor vi roper og fjerner fuglene med en gang...
Ble litt bekymra med tanke på fugleinfluensa, det er nemlig svært sjelden at de kommer med døde fugler, de siste gangene har fuglene vært i live, men disse to så ut som om de hadde vært døde en stund. Skal i hvertfall holde øye med kattene de neste dagene, og se om de kommer med flere. I såfall tror jeg at jeg tar en telefon til Mattilsynet.

Har ikke noe bilde av fuglene, regner med det er greit. Legger i stedet inn bilde av jegerne, i en litt søtere positur. :)

2 kommentarer:

  1. He, he... Høres veldig kjent ut. Fridapusen vår er skogkatt og jeger av rang. Hun har nylig levd herrens glade dager på en øy i havgapet, og spist mus til alle døgnets tider (kan leses om i bloggen min). Her hjemme klaterer hun i trærne for å fange fugler idet de flyr ut av fuglekassene :-§ I ettermiddag fikk vi ett stk. spissmus servert på kjøkkengulvet. Mens vi spiste...
    Men de er jo herlige, da, disse rovdyrene våre :-D

    SvarSlett
  2. Hihi... jeg gjorde den store tabben å kaste en fugl katten min hadde lagt på dørmatta inn i et bringebærkratt jeg... ååå så fornærmet den ble:-o jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet... den hadde vært ute hele dagen men nå nektet hun å komme inn:-D

    Men levende mus det har den tatt med inn til "mamma".
    Må jo lære meg å bli god jeger... hihi;-) jeg fanger dem i en pappboks og slipper dem ut;-)

    Katter er herlige og nå fikk du meg jammen i gang...uuuups:-o

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...