søndag 6. mai 2007

Såpe og sokker

I går sendte jeg inn skjema til Mattilsynet, slik at jeg etterhvert kan selge såper som jeg lager. Alle som produserer og importerer kosmetikk for salg, må sende inn meldeskjema til Mattilsynet. Har ikke tenkt å selge i noen stor skala, men det er kjekt å ha orden på sakene.

Har laget kaffesåpe i dag, denne gangen med espressomalt kaffe. Er veldig spent på hvordan den blir, den skal stå i formen til i morgen. Da skal den deles opp, og stå til herding i ca fire uker.

Har begynt på et par sokker til Tommy i Bamboozle-garnet jeg fikk i posten på fredag, prøver meg på å strikke begge sokker samtidig, på rundpinne, fra tåen og opp. Måten jeg gjør det på, står beskrevet her (på engelsk, men det er ikke så vanskelig). Garnet er utrolig deilig, så det tar vel ikke så lang tid før det er et par nøster til på tur i posten... Tærne ser litt pussige ut nå, men har prøvd dem på, og det så bra ut, så de får heller bare se litt morsomme ut. :)

Holder også på med et par sokker i Eskimo, som er en bestilling fra søstra mi. Klaralunden har fått et erme, men nok en gang venter jeg på pinner i riktig størrelse. På pinne 5,5 mm ser det ut for at jeg får sånn noenlunde riktig strikkefasthet.

1 kommentar:

  1. Spennende fremgang på såpene, var ikke klar over at du måtte ha tilatelse av mattilsynet.
    Gleder meg til å se!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...