lørdag 26. mai 2007

Kan det være lov?

I går oppdaget jeg at hele armen som jeg har strikka på genseren min, må rekkes opp igjen. Av en eller annen grunn har maskene blitt slakkere i overgangen mellom pinnene, og jeg oppdaget ikke det før jeg begynte å strikke på rundpinne øverst på skuldra. Begynte på arm nummer to i går, og selv om jeg er veldig obs på problemet nå, blir det likt der også. Fatter det ikke, har ikke vært plaga med det ellers når jeg har strikket rundt på strømpepinner. Så, nå venter jeg på tilbakemelding fra to av yndlingsbutikkene mine om de kan skaffe rundpinne 5,5 mm 30 cm. Så får jeg begynne på rundpinne med en gang. Det ser ut for at de har slike pinner i USA, men ikke i Europa, av en eller annen grunn.

Lovte å legge ut bilde av Eskimosokkene som jeg strikket for min søster, så her er de.
De er strikket etter denne oppskriften fra Garnstudio. Har ikke heklet kant rundt, det ble for mye knot sist gang, for en som ikke kan hekle. Har en plan om å lære meg å hekle, og nå som jeg snart er ferdig med skolen, ser jeg ikke bort i fra at jeg vil prøve å lære meg det etterhvert.

Ellers så vil jeg benytte sjansen til å ønske dere som er innom en riktig god pinse!

PS! Hvis noen har tips om garn som kan erstatte Noro Transitions, og som er flerfarget, er det bare å si i fra. Jeg greier ikke å finne noen som har flere enn 2 nøster av farge nr 4, som jeg gjerne skulle hatt. Dessuten blir det altfor dyrt uansett. :(

1 kommentar:

  1. Får håpe du får tak i pinner som kan hjelpe deg med armproblemet!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...