søndag 15. april 2007

"Rykk fram til start"

Som overskriften antyder, jeg har kommet fram til start. Jeg tror jeg har funnet en løsning på hvordan jeg skal få strikket Klaralunden slik at den blir sånn som jeg vil ha den. Løsningen ble å ta deler fra en annen genseroppskrift, og resten fra Klaralund-oppskriften. Jeg begynte da med å rekke opp det lille jeg hadde strikket, og begynte på første arm, på pinne 4. Har strikket 4 omganger med vrangbord. Skal bytte over til pinne 5, men har ingen pinner som passer, så jeg må visst shoppe igjen... Har også begynt på bolen, strikker vrangbord der også på pinne 4, og har så langt strikket hele to omganger. Skal bytte over til pinne 5 når jeg har strikket 4. Det blir en god del endringer i forhold til oppskriften, men jeg håper det blir bra. Det er første gang jeg strikker en genser, og så langt det største prosjektet mitt.

På pinnene nå: Klaralund à la Elisabeth, en hemmelig ting, sokk nr 2 i 4-tråds Opal som snart er ferdig (bare tåfelling igjen), 1 1/2 sokk i 6-tråds Opal og et pledd. Tror ikke jeg har glemt noe da. Satser på å få den blå sokken ferdig i morgen, så jeg kan vise den fram her. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...