onsdag 25. april 2007

Flere sokker og såpe



I går gjorde jeg ferdig et par sokker til meg selv i Opal Saphir. Det vil si, jeg tror de blir til meg selv. Det er mulig de ble litt for store, så det kan være de blir Tommy sine. Det er uansett ullsokker, så de blir nok ikke brukt med det første.



Jeg prøvde meg også på en ny såpeoppskrift, " White chocolate mousse" fra "The soapmakers's companion" av Susan miller Cavitch. Har hatt i blant annet kakaosmør, så jeg er ganske spent på å se hvordan den blir om 4 uker. Kjøpte meg en liten boks på Clas Ohlson for en tid tilbake, som var perfekt som form for litt såpemasse, men fikk endel til overs, så da fylte jeg opp i et rømmebeger også, slik at jeg fikk totalt 4 såper. Det er jo greit å bruke små mengder for å teste forskjellige blandinger. Prøvde å fryse såpene i formen en stund for å se om de ble enklere å få ut av formene, men jeg vet ikke om det hjalp så veldig. Tror jeg skal prøve å ha dem lenger i fryseren neste gang. Ser for meg at det er kjekt å slippe bakepapir, det er vanskelig å få det slett nok.

Ellers så har jeg begynt på et par babysokker i Opal bomullsgarn, har fått bestilling på det fra ei venninne, så da er det bare å begynne. :) Har ikke fått strikkepinnene som jeg "vant" på Ebay, så jeg har ikke fått gjort noe mer med Klaralunden. Har uansett et hemmelig prosjekt som bør bli ferdig først, og så må jeg vel lese litt til eksamen innimellom. Skal ha eksamen i Datasikkerhet 2. mai, og presentasjon på hovedprosjektet samme dag. Kan ikke si at jeg gleder meg til noen av delene, men har vel ikke så mye valg. Skal bli godt å få det overstått, i hvertfall. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...