torsdag 5. april 2007

Det er visst ikke vår ennå

Akkurat i det man tror at våren faktisk har kommet, våkner man til hvit plen. Det er ikke mange centimetrene det er snakk om, så forhåpentligvis forsvinner det fort igjen. På den annen side kommer det litt påfyll med ujevne mellomrom, akkurat når jeg tok dette bildet, var det vindstille, men ellers har det vært rene snøstormen her i dag.

Da er det godt at man kan være inne og gjøre hobbyting. I går farget jeg garn med Kool aid, på 100 gram Silja strømpegarn gikk det med 1 pose Hawaiian punch berry blue typhoon og to poser Tropical punch. I tillegg brukte jeg litt Black cherry i begge fargene, for å gjøre dem litt mørkere. Var ikke helt fornøyd med en gang, så jeg måtte fylle litt på underveis, med det resultat at det ble litt søk på den blå siden. Blåfargen ble litt mer lilla enkelte steder, men det gjør i grunnen ikke noe. Dette skal bli sokker til meg selv etterhvert, og da er det jo greit å eksperimentere litt. :)


Nå har jeg fått alle såpebøkene jeg venta på, og det er mange spennende oppskrifter der, ja.
Har lyst til å prøve meg på såper med kakaosmør og sheasmør etterhvert, og i går fant jeg en engelsk nettbutikk som selger masse ingredienser, The soap Kitchen. Prisene der var også billigere enn norske butikker, så ikke uventet ble det lagt inn en bestilling fra meg i dag der. Greide å handle for mindre enn 200 kroner, men det blir nok flere bestillinger derfra, ja. Venter også på strikkepinner fra Australia, har bestilt Addi rundpinner fra Yarnsgalore. Det er andre gang jeg handler derfra nå, og vil helt sikkert handle derfra igjen. Denne gangen trengte jeg pinner på 30 cm og 100 cm, og det er ikke enkelt å få tak i, fra et sted, så da ble det Yarnsgalore.

På strikkefronten er det "lestene" til Tommy det strikkes mest på. Holder også på med et hemmelig prosjekt, som skal bli lagt ut her etterhvert. Har ikke fått garnet fra Yarnbow ennå, forhåpentligvis kommer det til uka. Det haster ikke, for strikkepinnene skal vel komme seg fra Australia før jeg kan begynne, men det spørs om ikke garnet må koses litt med før jeg kan begynne. :)

Vil ellers ønske alle som er innom her en riktig god påske! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...