onsdag 21. mars 2007

Jeg ble "tatt"

Som den observante leser, har jeg blitt "tatt" av Sigrid Marie, min klassevenninne. På bloggen hennes (som kun er synlig for kontaktene hennes, derfor har jeg ikke lenket til den her), har hun lagt ut meg som en av sine "mål". Greide å snike meg unna denne når den gikk på Hobbyboden, men jaggu tok hun meg ikke....

Reglementet:
Bloggara som blir "tatt" må skrive seks ting om seg selv i sin egen blogg,- enten ting folk ikke vet, eller merkelige sider ved en selv. I tillegg må man føre opp disse reglane som jeg nettopp har skrevet her. Til slutt velger spilleren seks nye bloggere som "har den" og lister opp navnene deres. Etter det er gjort skriver han eller hun en kommentar på bloggene til hver av dem, for å la dem få vite at de har blitt "tatt", og at de må lese bloggen til den som tok dem for å få mer informasjon.

Jeg oppdaget i morges at hun hadde lagt igjen kommentar på bloggen min, og har prøvd å tenke i hele dag på disse seks tingene.... Here goes:

1. Til mine foreldres store forskrekkelse, har jeg hatt blått hår. Knallblått. Det eneste problemet med det, var når jeg hadde vært på studietur i Kina, og skulle reise tilbake til Oslo via København. Passkontrollen i Køben kikka litt skeptisk på meg når hårfargen ikke stemte med hårfargen i passet, men de lot meg til slutt slippe inn.
2. Siden vi er inne på dette med hårfarger, kan jeg vel egentlig ikke huske å ha hatt "min egen" hårfarge siden 7. klasse, og det var i 1990. Den egentlige fargen er i beste fall kommunegrå, men det har sneket seg inn noen hvite hår her og der. Dessuten er den fargen utrolig vanskelig å få tilbake uten å klippe seg helt kort. Skal jeg ha samme lengde som nå, og la fargen vokse ut, blir det jo bare teit....
3. Jeg liker ikke å gå i butikker. Bortsett fra utenlandsek matbutikker, eller japanske elektronikksjapper. Og garnbutikker. Andre butikker gjør meg nervøs. Derfor liker jeg nettbutikker, bare synd man ikke kan prøve klær og kjenne på stoffet og sånt da...
4. Jeg husker fortsatt registreringsnummeret på bilen en far til en gutt i klassen min eide. Dette var når vi gikk i barneskolen... Og sangtektster fra 80-tallet... Hva jeg gjorde i helga? Husker ikke....
5. På russekortet mitt hadde jeg som motto "Hurra for den som står!". Uansett hva andre måtte mene om betydningen, var dette fordi jeg var nære på å stryke på en matteprøve. Bestod såvidt.
6. Jeg har lyst til å gifte meg i Australia eller Japan. Foreløpig kan ikke ambassaden i Australia vie folk, men kanskje det endrer seg om et par år. Sjømannskirka er ikke aktuelt, men ambassaden i Tokyo kan, så blir det krise, får jeg dra med meg Tommy dit. Tror ikke han vil ha noe i mot det. :)

Hm, tror jeg har brukt nærmere en time for å komme på disse punktene. Nå gjenstår det bare å finne seks personer å ta.... Hm... Det blir: Anita, GretheKristin, Miao, Vibbedille, ToneM, og Hedvig. Tar dere utfordringen, folkens?

1 kommentar:

  1. Utfodringen är antagen, men nu måste jag faktiskt tänka till ordentligt över vad som jag har att berätta. KRAM Mia

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...