mandag 26. mars 2007

Endelig vår?


Da kan jeg endelig få lagt ut bilde av noen av mine strikkede prosjekter. Disse var gaver, så jeg måtte vente til de var kommet fram til mottakerne. Øverst er et par tøfler strikket i Sportsgarn fra Europris, og fingerløse vanter i Sandnes Alpakka. Nederst ullsokker i Tresko raggegarn og fingerløse vanter i Opal Saphir. Håper mor og datter ble fornøyd. :)



I dag bestemte jeg meg for å gå en tur i finværet. Våren har
kommet ut at hvis jeg gikk hjemmefra til Sluppenbrua, og så over Stavne bru og hjem, måtte det vel bli 10.000 skritt. Bletil Trondheim, og jeg fant ganske skuffa når jeg underveis skjønte at det kom til å bli færre skritt, når jeg kom hjem, viste skrittelleren 6360. :( Fikk tatt noen fine bilder underveis, som jeg tenkte å vise fram.

Hestehoven kommer opp overalt, snakk om hardfør plante. Jeg vet
ikke om jeg kan komme på noe bedre vårtegn enn akkurat den, så årets første på fredag, og ble i skikkelig godt humør av det. Da gikk jeg en tur på ca 5500 skritt, og så bare en hestehov... Fant flere i dag, og måtte forevige noen av dem.

Gåsungene har også begynt å komme fram, og også det er et fint vårtegn. Så også endel ender som svømte rundt i Nidelva, men bildene av dem ble ikke så veldig bra.


Fant også et annet typisk vårtegn. Når snøen smelter, kommer det også fram en del ting vi ikke ønsker å se i naturen. Bilbatterier, sykler, bildekk og en hel masse annet hører vel ikke egentlig hjemme her? Fatter ikke hvordan folk kan være så hensynsløse å bare kaste fra seg ting på denne måten! Se så stygt!!!!

Ellers så venter jeg på en pakke fra USA, fra Yarnbow. Er veldig spent på den, som dere kanskje skjønner, er det garn på tur. Har en plan for det garnet også, skal si det når garnet kommer. Mulig enkelte vil skjønne det når de ser det. :)

1 kommentar:

  1. Gåsunger er et skikkelig vårtegn, ja. Nydelige å se på og myke å ta på.

    ha ei flott helg!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...