fredag 23. februar 2007

Såpelager

Gratulerer med dagen, muttern!!!!! Og velkommen til verden Aslak, som ble født på onsdag, samme dag som Kongen har bursdag. Aslak er min venninnes første baby, og jeg gleder meg (som en unge) til å treffe ham. Fikk sendt bilde, og det er ingen tvil om hvem som er mora, i hvertfall! Han så klin lik ut som mora når hun var baby. Har liggende en liten pakke til ham her, babyteppet ble ferdig før han ble født, men jeg glemte å ta bilde av det før jeg pakka det inn. Det ble ganske elastisk, så jeg håper de blir fornøyde med det.

I dag har jeg endelig fått kjøpt meg stavmikser, så da ble det ny såpeproduksjon. Samme oppskrift som forrige gang, og nå skal den få stå i et døgn, og hvile. Den forrige produksjonen min ble ikke helt vellykket, såpene så veldig tørre ut etterhvert, så jeg prøvde meg på omsmelting for et par dager siden. Tenkte å gjøre noe om til kaffesåpe, og se an resten. Det ble heller ikke helt vellykket. Etter et par-tre dager har de enda ikke begynt å stivne, så jeg vil anta at den produksjonen havner i søpla etterhver.
Når det gjelder strikkinga, har jeg begynt på et sjal i Evilla plategarn og tynn alpakka. Plategarnet lukter skikkelig av olje, men det kjennes ut som sjalet blir varmt og deilig. Kjøpte garn fra Mauds garn, og fikk med en meget enkel oppskrift. Trodde først at jeg startet nederst, men jeg starter øverst og strikker meg nedover, øker (!) med å kaste på pinnen, så det blir hullmønster. Er ganske imponert, skal få tatt bilde av det etterhvert.

Har faktisk hekla litt også, denne uka, for første gang. Sokkene som jeg strikket i Eskimo tidligere, skulle ha en heklekant i følge oppskriften. Den så veldig fin ut, så jeg måtte jo prøve. Rakk ikke å ta bilde av kanten før jeg sendte sokkene til mamma, som del av bursdagsgaven hennes. Er mest imponert over at jeg fikk til å hekle.... Håper bare at sokkene falt i smak, og blir brukt. Synes selv de var ganske deilige, og har heldigvis vært så lur og kjøpt garn til et par til. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...