torsdag 11. januar 2007

Snart ny hobby

I dag har jeg bestilt ingredienser for såpelaging fra Kreativ såpe, tenkte å prøve meg på å lage såper, det ser jo litt spennende ut. Var ikke helt enkelt å bestille fra nettsidene deres, for jeg oppdaga at de ikke har kryptering på sidene sine, og da er det uaktuelt å oppgi noe kortnr til dem. Noe har man da lært på skolen! :)

Fant først ut at jeg skulle sjekke hva de hadde til såpelaging på Ciro, men kom til stengte dører. Åpningstidene som jeg fant på nettsidene, var tydeligvis ikke helt riktige. Trenger vel ikke si at jeg ble ganske så irritert...

Har lånt fem bøker om såpelaging på biblioteket, men bare to av dem ser noenlunde ok ut, så nå er jeg på jakt etter "Kreativ med såpe" av Marit Linnebo Olderheim og "Hjemmelaget såpe med krydder, urter og dufter" av Torunn Ogden. Førstnevnte ser ut til å være utsolgt fra forlaget, så dessverre tror jeg den kan bli vanskelig å få tak i. Skulle noen ha disse bøkene og ikke ha behov for dem, vil jeg gjerne kjøpe.

Ellers så holder jeg på med flere strikkeprosjekter om dagen. Har i en evighet holdt på med et par sokker i 4-tråds Opal, på pinnenr 2,5 har de nesten blitt en UFO (uferdig objekt, eller noe i den dur). Fikk også en bestilling fra min "lillesøster", dvs Tommys lillesøster, på et til par sokker, hun ble visst ganske fornøyd med de hun fikk til jul. Regner med å bli ferdig med dem i morgen, så da dukker de vel opp her etterhvert. Holder også på med disse fingerløse hanskene i alpakka, begynner å nærme meg slutten på den første. Det er første gang jeg strikker mønster, men foreløpig ser det ok ut. De blir svarte, så det er begrenset hvor godt mønsteret vises. :) Holder også på med et par raggsokker.
Når jeg begynner å bli ferdig med disse, er det disse sokkene og pulsvarmere som dette som står for tur. Har valgt en annen farge på pulsvarmerne, og kommer ikke til å ha med perler, men håper å få til flettemønsteret. Trenger også en ny varm genser, og har litt lyst til å prøve meg på denne, men jeg tror den får vente litt. Likte at det skal brukes pinne nr 15, for da ser jeg for meg at det går kjapt unna, men det er monteringen som kan bli knotete. Mamma sa hun kunne hjelpe meg, så vi får se hva det blir til.

1 kommentar:

  1. Lykke til med såpelagingen! Det er kjempemorsomt, enkelt og spennende!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...