lørdag 23. desember 2006

Lille julaften er her....


Da er det altså lille julaften, pussig nok. Pussig fordi det er 9 grader ute, og regner ute. Gresset er grønt, og løkene som jeg plantet i høst, spirer. Må innrømme at det var godt når klokka var 1530 i går, og jeg kunne ta juleferie. Var rimelig sliten etter eksamenstida, men er mye bedre nå, ja. Tommy har vært snill og bakt rundstykker og vasket, så det var ikke så mye igjen som skulle gjøres. Så nå er treet pynta, og gavene på plass. :)
Er spent på om treet og gavene ser like fine ut i morgen tidlig, når småpusene har hatt en hel natt til å herje med gavebånd og juletrepynt...




Ellers så har jeg hatt på meg mine nystrikkete sokker i dag, strikket i Opal 6-fach nr 1253. Meget gode sokker, og muligens også litt lykkesokker. Jeg tok dem nemlig på meg for første gang (utenom prøving) når vi skulle på butikken i dag. Når vi kom inn, stod det plakat om at de hadde konkurranse i dag, der man kunne vinne premier fra bl a Grilstad og Coca Cola, ved å svar på to spørsmål. Det gjaldt priser på varer. Jeg måtte jo svare, og lånte en penn hos en av de ansatte. Da kom han på at han snart måtte trekke konkurransen, så jeg ga ham lappen min, og sa at han hadde vinneren der. Vi betalte for varene våre, og dro hjem. Hadde nesten akkurat kledd av meg når telefonen ringte, og det var butikken som ville fortelle at jeg vant en pæreskinke. Jeg dro bortover med en gang, og når jeg traff han som ringte, ble han sjokkert over at det var meg som vant. Det var ikke han som hadde trukket, så det var ikke juks. :) Ble litt fliring da, ja. :)
Dessverre virket sokkene ikke når Lottotrekninga var, tror aldri jeg har hatt så få rette tall før...

Skinka var for øvrig meget god, vi måtte ha oss en liten smaksprøve på den, ja. Den falt visst i smak hos pusene også, de var veldig nysgjerrige på lukta, og fikk hver sin lille smakebit. :)

I morgen kan jeg endelig legge ut bilder av noe av det jeg har strikket i det siste, da er det jo ikke hemmelig lenger. :)

Ellers så vil jeg ønske alle sammen en god og fredfylt jul, og håper at deres juleønsker blir oppfylt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...