søndag 1. oktober 2006

Klar for vinter



Da begynner vi å bli klar for kaldere vær. Fikk levert 1500 liter ved i går, så etter at alt var stabla, så det slik ut. Godt å få veden i hus. Når Tommy skulle i minibanken for å ta ut penger til veden, slukte den kortet hans. Er spent på å høre hvorfor, det er i hvertfall nok penger der, og er også spent på å se hvor lang tid det tar før han får det tilbake.



Ellers så er jeg ferdige med et par sokker i Opal Acapulco 1300. Det kan se om som om dette blir en jule- eller bursdagsgave til noen, vi får se. Synes de ble ganske fine.





Er også ferdig med to par tøfler, et par i barnestørrelse, og et par i voksenstørrelse. De til venstre er strikket i Cortina, og de til høyre i Artic fra Europris. Fikk sansen for Artic, tror jeg må kjøpe inn noen nøster av det til senere bruk. Har fått inn en bestilling på katteseng fra mamma, så jeg kan jo bruke Artic til det. Barnetøflene fikk også litt Artic og Fritidsgarn i seg, gikk fri for Cortina på slutten av tøffel nr to. Det vises ikke at det er brukt forskjellig garn, heldigvis.



Når jeg først var i gang med tovinga, tovet jeg to pannebånd også.
Det øverste er strikket i PT2, og det under i Cortina. Synes det i Cortina ble veldig stivt, så jeg skal prøve på nytt, med større pinner.


På pinnene nå har jeg en lue i Alfa, et par sokker til Tommy i 6-tråders Opalgarn, et par sokker i blått Opal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...