onsdag 2. august 2006

Jeg og marihønene.....

De siste månedene har jeg sett endel svarte krypende insekter i hagen. I dag fant jeg endelig ut hva det var. Det ser ut til å være marihønelarver! Jeg så nemlig en helt gul marihøne, uten prikker, som satt ved noe som så ut til å være en slik kropp. Satt og studerte den litt, og så at det så ut som om marihøna gikk ut av kroppen. Innen jeg rakk å ta bilde, kom det selvfølgelig en nysgjerrig liten pus, som rev ned marihøna, og borte ble den.

Fikk tatt noen andre bilder, blant annet hadde jeg en gulorange marihøne gående på armen min. Så ikke ut til at den helt hadde fått testa vingene sine ennå, men den sprang godt på armen. :)

Som vanlig er det bare å klikke på bildet for å forstørre det.


Det neste bildet er en larve som gjør seg klar til å bli marihøne.
Skal prøve å følge med den i kveld, og se om det skjer noe som
jeg kan ta bilde av.




Så et bilde av en larve og en marihøne.








Og til slutt den gulorange marihøna igjen. Hm, jeg er visst ganske fascinert av marihøner....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...